24 Mayıs 2012 Perşembe

Nba Konferans Yarı Finalleri Değerlendirmesi - 1 * Spurs - Clippers

                         San Antonio Spurs : 4    -   Los  Angeles Clippers : 0


          Los Angeles Clippers ın ilk turda Memphis ' i elemesi , kimilerine göre sürpriz olurken , kimilerine göre beklenen bir sonuç oldu. Ben " Kimileri " grubundan sürpriz olduğunu düşünen taraftaydım. Bu tur için de Clippers için pek bir umudum yoktu aslında. Her ne kadar Chris Paul gibi bir öndere sahip olsalar da ,  onun da neredeyse bütün seri boyunca sakat sakat oynaması , Spurs ten tek  bir maç bile alamamalarına sebep oldu. Serinin 3. maçı aslında pek çok şeyi gösterdi bize.  Öncelikle Spurs ün bambaşka bir takım olduğunu gösterdi. Clippers ın sahasında ki bu maçta , Clippers 24 sayı önde olduğu maçı Spurs e verdi. Ya da Spurs 24 sayı geride olduğu maçı aldı desek daha doğru olur. 1. turda Memphis karşısında aynı başarıyı gösteren Clippers , işin acı tarafını bu sefer kendileri yaşadı ve seri aslında 4. maç oynanmadan bitti.  Kazanan tarafdan bahsetmeden önce kaybeden taraf hakkında bir şeyler söylemek gerekirse ,  Clippers  başarılı bir sezon geride bıraktı diyebiliriz. Yeni kurulan " toplama " bir takım için , Memphis gibi takım kimyasını oluşturmuş , üst düzey bir takımı elemek başarıdır bana kalırsa. Hücum konusunda sokak basketbolu stilinden vazgeçip , doğru düzgün hücum düzenleri ile daha da başarılı olabilirler bence. Az sonra söyleyeceğim şey için " Ne diyor lan bu adam ? "   deyip sayfayı kapatacağınızı tahmin edebiliyorum ama kapatmayın. Clippers ın başlıca sorunu bence Blake Griffin. Nedenine gelelim hemen. Blake Griffin büyük bir patlama yapmış olup , üst düzey atletik yeteneklere sahip olsa da , hücum için aynı cümleleri kurmak maalesef çok zor. Hala doğru düzgün " Sırtı dönük oyun " geliştirebilmiş değil ve işin inceliğini kavrayabilmiş değil.  Chris Paul ile birlikte takımın yıldızı olduğunu düşünürsek , bu konularda kendini ne kadar geliştirebileceği , Clippers için en önemli bilinmeyen gibi duruyor.

       
        Kazanan taraf  San Antonio Spurs içinse bu blog da yazmaya başladığımdan beri söylediğim gibi , buram buram Avrupa kokan , takım basketbolunu en ön planda tutan oyun stilleri ile benim için şampiyonluğun hala en önemli adayları. Yine serinin 3. maçına değinmek istiyorum. Maçın sonlarına doğru Gregg Popovich  kimilerinin hoşlanmadığı , kimilerinin takdir ettiği bir şey yaptı. Sahada  Reggie Evans ın olduğunu görüp, Clippers ne zaman hücum yapmaya başlasa ona faul yaptı.  ( Reggie Evans Nba tarihinin en kötü yüzde ile faul atan  5. adamı. ) Bu bazıları için anti - basketbol  olarak görülse de , maçı izlerken takdir ettim açıkçası. Hatta keyiflendim desem yalan olmaz :)  Bana kalırsa Gregg Popovich o taktiği ile çok şeyi  gösterdi. Öncelikle ne kadar iyi bir koç olduğunu gösterdi. Neden böyle dediğime gelirsek ,  o maçta takım 24 sayıdan geri gelmiş ve o maçı almak takımın psikolojisi için çok önemliydi. Gregg Popovich dr bunu yaptı. Bazen kazanmak için  " çirkef" olmak gerekir. Bazen de anti basketbol oynamak gerekir. Gregg Popovich takımına kazanmak için neler yapılacağını çok net gösterdi ve bu şampiyonluğu hedefleyen bir takım için çok çok önemli bir şey kesinlikle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.